זאבים בסבך

ברושור התערוכה

הזמנה לתערוכה

Oil on canvas 40X30cm' All rights reserved

Oil on canvas 80X80cm' All rights reserved

Oil on canvas 100X100cm' All rights reserved

Oil on paper mounted on canvas 70X50cm' All rights reserved

Oil on canvas 70X70cm' All rights reserved

Oil on canvas 50X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 80X80cm' All rights reserved

Oil on canvas 100X80cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 70X70cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 100X100cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 40X40cm' All rights reserved

Oil on canvas 80X40cm' All rights reserved

Exhibition space

Exhibition space

Me in the Exhibition space

Me in the Exhibition space

Exhibition space with text

קשור היטב

סדרת הציורים החדשה של מיקי הראל, מורכבת מגוף מרכזי ובו דימויים של צמחיה סבוכה ומספר עבודות בהם מציצים זאבים מתוך הסבך ספק מאימים ספק מתגוננים מפני הצייד האורב להם .

מה מסתתר מאחורי הסבך? התשובה בוקעת מתוך מכלול העבודות שמיקי הראל מציגה  תוך הבעת עמדה אישית מבקרת וטראומטית כאלגוריה למציאות הישראלית.  

האמנית רואה את השתנות החיים בארץ מאז מלחמת לבנון ועד לימים הסוערים היום מתוכם

נשמעות זעקות מחאה ורוחות מלחמה באוויר.  

הצייד שמסתתר בסבך ומכוון את הרובה אל האיילות התמימות או הציפרים החופשיות , נוגע בנפשה של האמנית כאם ישראלית ששולחת את בנה לצבא (או לצייד) בניגוד למצפונה הפציפיסטי.

הזאבים שיוצאים מהסבך הם סימבול לחששותיה של האמנית מהנעשה בארץ , במזרח התיכון ובסדר הגלובלי הכללי. זאבים אלה יכנסו בהמשך לכל מקום , ימלאו ויציפו את הערים הנושבות והחרבות.  

מיקי הראל משתמשת בדימוי הזאב מעצם היותו חיה השנויה במחלוקת, דרכה היא שואלת שאלות קיומיות. מחד מוצאו של הכלב, חיה נאמנה ואהובה על האדם, מאידך זו חיה טורפת ומאיימת. השאלה שמעלה האמנית היא מתי הופך הזאב לאוייב? דילמה זו עולה במיוחד כשהיא מציירת זאב מת עם רובה צייד שעון על גווייתו כאות ניצחון של הצייד. אז מי כאן האוייב?  

ז'ורז' בטאיי מתאר שני מעגלים, המקרינים תבנית ייצוג על השחתת הצורה: חשכת המערה והשמש המעוורת. הייצוג נולד במקום שבו האור הופך לחושך, המקום שבו החיים מתמסרים לדימוי של מוות. המקום שבו הראייה נכבית לרגע של גילוי, שכמוהו כעיוורון . זוהי הסינטזה ממנה יצא בטאיי את הפרדיגמה ראייה/עיוורון לעומת ראייה /שפה. תפישת העולם של בטאיי היא תפיסה של גודש והתמכרות לעודפות פוצעת. בטאיי עוסק בחרדה הקיומית של האדם מול העולם, מול המוות.  

דימויי הצמחיה הסבוכה מעלים אצל האמנית מחשבות על פרידה, מוות ואבל ומביאים את הסבך ממקום של הצפה, של עודפות, למקום הקשור והסבוך ביותר בנפשה. הדימויים, אף שהם תמימים למראה, עלים וצמחים, הם צופנים התרחשויות קשות, על כן הם בצבעי שחור לבן ובין הצמחים ניתן לזהות עיניים מביטות ספק מאימות ספק מבוהלות . הציורים עשויים שמן על בד בגוונים כהים כשירי לילה מלנכוליים.  

אוצר אריה ברקוביץ

נובמבר 2011  

,תערוכת ציורים "קשור היטב. התקיימה בבית האמנים על שם זריצקי בתל-אביב ביו 24/11/2011 - 17/12/2011 אוצר התערוכה, אריה ברקוביץ'

Write a new comment: (Click here)

SimpleSite.com
Characters left: 160
DONE Sending...
See all comments

| Reply

Latest comments

22.06 | 00:29

תודה עיינה. יש עוד רישומים רבים שאינם בקבוצה הזו אבל באותו נושא ובאותה הרוח...

...
21.06 | 18:50

יפה פה, מחכה לראות המשך הקו, עיינה

...
21.06 | 00:17

אני מודה ...ותודה על תשובתך לאשר את חברותי ולכן אני
ומפנה אותך לאתר יפה שתביני היכן אני עובד ונמצא בתקופה זו של חיי

WWW.ARAVARD.ORG.IL
אשמח לקפה אייתך בהזדמנות

...
08.07 | 02:24

תודה ענת
הבעיה היחידה כמו שאמרה לי חברה לפני זמן מנה שאם מישהו יסכים להציג אותי עם עבודות כאלו זה בטח יהיה רק בגלריה של אום אל פאחם. והאמת שאני אוהבת אותם(: והר

...
You liked this page