פוסטים שהוצאתי בסלונה

Text

חמישה ימים בברלין… עיר כבירה ומכוננת חוויות ותחושות שאינן בשגרת היומיום ואינן קשורות ליופי האירופאי.

בכל המקומות שבהם ביקרתי, היה תלוי ועומד חמורו של משיח

הייתה גאולה ביציאה המבורכת הזו מד’ אמותיה של מדינת ישראל ומציאת העצמי המחפש, העצמי המוצא.

היינו  קרובים ליאוש כשנחתנו ליום האיחוד של ברלין ב3/10, לזה לא התכוננו . חנויות, שווקים וכל המוסדות סגורים… גם לא AM-PM. יצאנו והתחלנו לצעוד. מאחר ושכרנו דירה נחמדה באזור מרכזי דרומי של מיטה, לא לקח זמן רב למצוא נקודות עניין. בכיוון החביב של אוגוסט שטראסה. בתים יפים, צמחיה ופרחים.  גלריות, מסחריות רבות, אותן יכולנו לנחש בהצצה מבעד לזכוכיות החלונות. כי היו נעולות ובתי קפה ופאבים  שלהפתעתנו היו פתוחים ומשובבים . אלו נראו כמקומות בילוי אקראיים ונודדים המזכירים במעט את תל אביב. היה בהם משהו טרנדי. באחד מהם נצבעו השולחנות בחוץ כל אחד בגוון חצוף אחר…

בדרכנו מצאנו את הK- W אינסטיטיוט פתוח.

זהו מכון לאמנות עכשווית מעולה. מבנה מרשים בן 5 קומות המשתרעות על שטח גדול ששוחזר מבית חרושת למרגרינה בעבר. עמם מסתבר עובדת גם חברתי השוהה בברלין. (חברתי היקרה הייתה תלמידה לציור בסטודיו שלי מאז ילדותה ועד ללימודיה בבצלאל)

מכון ה-K-W

את סיפור חמשת הימים הברלינאים שלי אכתוב בהמשכים. גם משום שאני עם גב תפוס והישיבה מסבה לי כאבים, אך גם משום שברלין היא עיר מעתירה . גדולה. לא יפה  במיוחד אך מלאה בתכנים, מלאה באסוציאציות, מלאה בהפתעות, כפית, מהנה, מענה וגם מעניינת ללא ספק. לא יקרה ובעיקר כידוע מלאה ישראלים.

יצאתי מברלין מלאה מכל בחינה. עם מצברים טעונים והרבה חוויות שהבהירו לי מדוע אני בכל זאת צריכה לקום ולנסוע מדי פעם. איני נמנית על המטיילים הגדולים ובתי נתיבות הם לא מעדן מלכים עבורי.

תופעה יוצאת דופן שליוותה אותנו ברחובות העיר הארוכים היו צינורות הניקוז העיליים המנקזים את אדמת הביצות עליה בנויה ברלין. ( התופעה החידתית נפתרה עבורנו בסיור מודרך כמובן) לאורך חלקו הדרומי של המרכז (מיטה) נצבעו הצינורות בצבעי דולצ’ה ויטה, ורוד ופוקסיה. בחלקו הצפוני של המרכז (מיטה) הם נצבעו בכחול.

הרחובות הקטנים יחסית בקרבת המקום בו שהינו היו משובבים יותר ועתירי מסעדות וחנויות בוטיק חמודות. עם זאת  החלטנו להתרכז בברלין "המזרחית", לא בחרנו ביופי אלא בעניין ובהסטוריה. באלו ניחנה העיר הזו בהרבה מובנים. טיסת הלילה הדירה שינה מעינינו באותה יממה, לכך נוספו טלטלות ההשתחררות משדה התעופה טיגל , שאין לי מלים חמות במיוחד עליו. בשעה מוקדמת יחסית חזרנו לדירה ששכרנו עייפים ומרוצים מכך שלא היו פיתויים רבים באותו יום.

בדרך הקשה גילינו ששלוש קומות ברלינאיות אינן שלוש קומות ישראליות בשום מובן. גובהן של הקומות בברלין רב יותר והמדרגות תלולות כאשר הרומים גבוהים והמדרכים צרים. אחרי כל קומה נאלצתי לעצור ולאסוף את נשימתי. זה היה אולי המכשול היחיד שאוכל להצביע עליו מבחינת נוחות. איני רוצה להישמע כמו ספר למטייל כי לא זו המטרה. מה שבאמת אני רוצה לפתוח הן חוויות ומחשבות ואסוציאציות. אז קונים כרטיסי נסיעה בכל סוגי התעבורה המגוונים של העיר וכך ממשיכים במסע בין קצוות העיר הענקית הזו. גם אם מתרכזים בעיקר במזרח… מה שהכי ברור לי עם חזרתי הוא שאני צריכה לחזורולהמשיך את הסיורים, הגילויים ופענוחי הצפנים של עיר אנרגטית ומקסימה זו.

Write a new comment: (Click here)

SimpleSite.com
Characters left: 160
DONE Sending...
See all comments

Latest comments

27.07 | 13:23

Painting is brilliant. I respect you attitude. I prefer the cover of you poetry book. Subtle.

22.06 | 00:29

תודה עיינה. יש עוד רישומים רבים שאינם בקבוצה הזו אבל באותו נושא ובאותה הרוח...